Despre inițiativă
Experiențele de învățare ale studenților de la Programul de master Învățare, inovare și coaching în educație (denumit anterior Strategii inovative de învățare) al Facultății de Științe ale Educației pot să fie o bază importantă pentru dezvoltarea unor noi voci de specialiști în educație. Însă întâmplările din sala de curs pot să fie de interes și pentru multe alte minți interesate de educație.
De aceea, am inițiat acest blog academic de reflecție, învățare și responsabilitate. Pentru că avem multe idei care iau naștere în sălile de curs, din dezbaterile cu studenți și profesori, pentru că petrecem mult timp citind și făcând legături între aspecte sociale diferite cu influențe în educație, ne dorim să contribuim la diseminarea discuțiilor fructuoase din mediul academic.
Punctul de plecare al blogului se găsește în experiențele de învățare din cadrul unuia dintre cursuri: Profesorul reflexiv. Este un curs care a îndemnat – într-o manieră academică, argumentată – la nesupunere față de rutină, neasumare și superficialitate în educație. Curs care și-a găsit, an de an, audiența pe măsură: studenți cu multe păreri ”sucitoare de minți” înspre o școală mai bună. Ca atare, blogul reunește în primul rând părerile acestor studenți – actuali și foști, răspândiți peste tot în lumea educației și în afara ei – și ale profesorului lor. Însă această inițiativă vrea să fie mai mult decât un blog colectiv de curs! Intenționează să dezvolte o comunitate lărgită, cât mai cuprinzătoare, a celor care știu că se poate și altfel în școală. Așadar, vă invităm să vă alăturați! Poate împreună vom suci niște minți spre mai bine, mai responsabil, mai… reflexiv în educație.
Prof. univ. dr. Anca Nedelcu, inițiator blog, titularul cursului Profesorul Reflexiv, Facultatea de Psihologie și Științele Educației