Masteratul ”Învățare, inovare și coaching în educație” este unul dintre programele de studii ale Facultății de Psihologie și Științele Educației. Programul a preluat experiențele pozitive acumulate în cei 5 ani de implementare a Masterului intitulat „Strategii inovative de învățare” și le-a adăugat o dimensiune nouă, aceea a coaching-ului. S-a încercat să se răspundă astfel unei necesități frecvent exprimate de zona educațională, aceea de a consolida competențe de suport pentru multiplele procese de dezvoltare profesională, personală și ameliorare instituțională derulate în sistem.
Cât de mult a reușit acest program să-și atingă obiectivele, ce înseamnă el pentru cei care îl aleg? Iată câteva păreri ale studenților care tocmai au încheiat primul an de studii:
- Pentru mine, masterul a fost o provocare încă din momentul în care i-am aflat titlul. Sintagma “Învățare, inovare și coaching în educatie” nu dezvăluia prea multe la început de drum, dar promitea o călătorie interesantă. Promisiunea pe care am întrezărit-o la început s-a concretizat încă din primul semestru în care am cunoscut tot felul de profesori deosebiți. Mă refer la profesori informați, devotați conceptului de învățare pe întreg parcursul vieții, fapt ce mi-a trezit dorința de a învăța mai mult și mai mult despre ceea ce îmi place, pedagogia având multe laturi fascinante ce merită a fi aprofundate. Am întâlnit apoi profesori relaxați și relaxanți la cursurile cărora mă linișteam și îmi aminteam că te poți dezvolta și într-o atmosferă recreativă sau cu profesori înțelegători, serioși și organizați, care mi-au arătat că seriozitatea este compatibilă cu simțul umorului și nu vine la pachet cu severitatea, cum îmi imaginam până atunci. (Monica Bianca Colța)
- Am descoperit că pot mai mult decât mi-am propus. Am învățat că pentru a obține ceea ce îți dorești trebuie să muncești în fiecare zi. Mulțumesc tuturor profesorilor care mi-au oferit informații de calitate și mi-au demonstrat că orice provocare reprezintă o oportunitate de dezvoltare! (Mădălina Bodoșcă)
- Am învățat să descopăr un alt ”eu” în diferitele provocări din cadrul mediului academic şi am ieşit din zona de confort prin parcurgerea unor cărți cu adevărat valoroase. (Romina-Maria Militaru)
- Am învățat că nu există formule magice pentru a produce învățarea, eu fiind responsabilă de căutarea, provocarea și dezvoltarea oportunităților de transformare. (Aura Denisa Crețescu)
- A fost o plăcere să înțeleg cât de minunată este psihologia învățării, cu toate fațetele ei. Toate aceste informații mă șlefuiesc și îmi oferă posibilitatea de a reflecta calitățile unui cadru didactic pregătit. (Iulia Stan Bratu)
- Am aflat că există profesori minunați care ne-au învățat cu plăcere, ne-au transmis cât mai multe din cunoștințele și experiența lor și ne-au câștigat respectul prin cursuri de calitate. (Diana Merlău Gîlă)
- Un fermecător mix de spirit academic și ludic a condus la o învățare transformatoare și la ieșirea din tiparele propriei minți. (Rodica Ciociu Neagu)
- Am învățat cât de importat e conflictul cognitiv și cum acesta provoacă învățarea și te poate scoate din „zona proximei dezvoltări”. Am învățat că se poate să înveți să înveți! (Tița Angheluță)
- Aș putea compara primul an de master cu un montagnes russes în care te urci din curiozitate, apoi trăiești intens fiecare secundă și tresari la fiecare coborâre abruptă sau întoarcere bruscă. Odată încheiată cursa, ești convins că niciodată nu vei mai repeta o astfel de experiență, dar după ceva timp începe să-ți fie dor… de profesori, de colegi, de toate momentele frumoase petrecute împreună. Activitățile desfășurate aici mi-au dat o stare de bine, mi-au îmbunătățit stilul de viată și relațiile cu cei din jur, m-au ajutat să mă cunosc mai bine și să fiu atentă la nevoile celor din jur. Am avut norocul de a cunoaște profesori care ne-au făcut să vedem ceea ce să întâmplă în jurul nostru atât cu mintea, cât și cu inima și să înțelegem că schimbarea presupune voință. Am întâlnit oameni (profesori și colegi), iar în timpul petrecut împreună am descoperit valori în care încetasem a mai crede. Am reînviat pasiuni , am „plutit” printre cursuri, m-au „clătinat” proiectele, referatele, eseurile, prezentările etc., am savurat cu drag cafeaua în pauze și m-a trezit sesiunea care anunță începutul unei veri în care abia aștept să citesc și să recitesc cărți. Dacă ar fi să răspund la o întrebare în stil coaching „Cu ce pleci de aici?”, răspunsul ar fi concret: ”Cu o listă bibliografică generoasă și cu un pahar albastru în care experiențele trăite s-au transformat în amintiri”. Masterul a fost o provocare și o experiență unică. Pentru mine, a fost puțin mai mult decât școală, a fost acea picătură care unora le inspiră teamă, iar altora le lărgește cadrul de referință prin adăugarea unui strop de fericire în marele „pahar al vieții”. Am realizat prezentări în echipe, ne-am provocat și am petrecut momente deosebite împreună. Mi-am pus de multe ori întrebarea ce înseamnă de fapt o echipă, iar după ultima temă prezentată cred că am și un răspuns. Munca în echipă presupune timp, efort și voință, iar în cazul nostru voința a fost puternică. Reflectând asupra muncii noastre în echipă, îmi dau seama că suntem diferiți, dar totuși avem atât de multe lucruri în comun: ne pasă de ceea ce se întâmpla în grupa noastră, vrem să transmitem un mesaj simplu care să aibă impact, ne dorim să creăm o atmosferă plăcută și, cel mai important, ne oferim sprijin reciproc și ne susținem unii pe alții. Recomand Masterul “Învățare, inovare și coaching în educație” cu drag tuturor celor care simt nevoia de o nouă experiență, care încă privesc cu nostalgie spre perioada când erau elevi, care lucrează cu adulți sau copii, care caută un echilibru între viața personală și cea profesională și, nu în ultimul rând, celor pentru care vârsta reprezintă doar un număr, iar sufletul le este veșnic tânăr. Cadrele didactice ale acestui program de master ne-au oferit ocazia de a ne dezvolta personal și profesional, totodată ne-au oferit libertatea de exprimare a propriilor opinii, ne-au încurajat și ne-au deschis un orizont larg către cunoaștere. Viața ne oferă surprize, punându-ne la diverse încercări, iar noi ne dorim să depășim fiecare obstacol ce apare în calea noastră, dar nu de fiecare dată reușim singuri. Uneori avem nevoie de sprijinul unui coach, care să ne însoțească în momentele când întâlnim blocaje și nu putem vedea soluția salvatoare. În calitatea noastră de clienți, noi trebuie să ne stabilim obiectivele și să acționăm pentru a atinge performanța în orice domeniu al vieții. Folosindu-se de instrumentele potrivite, un coach îl poate ajuta pe client să atingă performanța, iar întâiul an de master a reprezentat primul pas pe acest lung drum al inovării și coachingului. (Marinela Giuran)
Autori: studenți anul I, Masteratul de Învățare, inovare și coaching în educație
Sursa foto: Arhivă personală
Buna ziua!
Puteți sa oferiți câteva titluri din “lista bibliografica generoasa”? Mulțumesc anticipat!
Mulțumesc pentru acest articol!
Ați putea împărtăși cu noi lista lecturilor recomandate?
Mulțumesc!