„Ce ne facem dacă, în ciuda celor mai bune intenții, în ciuda cunoștințelor despre afaceri, bazate pe informații, sprijinite de tehnologie și de tot ceea ce era informațională ne pune la dispoziție, noi ne creștem, totuși, copiii pentru succesul într-o lume care nu va exista?”

Așa începe cartea „În mintea copilului mic”, noul proiect editorial al Editurii Centrul Step by Step, lansat în cadrul Summitului Educațional Step by Step, în octombrie 2019.

Răspunsurile la  întrebarea de mai sus le veți afla citind această nouă carte, în care medicul pediatru Laura Jana aduce laolaltă ultimele descoperiri științifice din pediatrie, neuroștiințe, științe comportamentale și psihologie, pentru a oferi un plan de acțiune flexibil pe care părinții să îl poată aplica în viața de zi cu zi, alături de cei mici.

Mai mult decât atât, ea trasează paralele între lumea creșterii copiilor și lumea afacerilor, demonstrând faptul că abilitățile cele mai căutate și mai prețuite în lumea inovației sunt, de fapt, abilități care vin în mod natural la un copil mic, dar care pot fi descurajate prea simplu prin atitudinea adulților. Din acest motiv, părinții, ca și ceilalți adulți implicați în creșterea copiilor, trebuie să înțeleagă ce efect au acțiunile lor asupra copiilor și să fie gata să le modifice atunci când este necesar.

A trata creșterea copiilor ca pe un plan de afaceri poate părea ciudat la prima vedere, dar ceea ce Dr. Jana încearcă să transmită este că aceeași seriozitate, aceeași orientare spre rezultate, aceeași atenție la detalii și la strategii cu care planurile de afaceri sunt gândite și scrise pot și trebuie să fie folosite atunci când ne gândim la viitorul copiilor și la modalitatea prin care putem să-i ajutăm să ajungă acolo.

Deși poate părea complicat, Dr. Jana arată cum aceste strategii sunt, de fapt, foarte simplu de pus în practică. Tot ce trebuie este să știm ce vrem pentru copii, să înțelegem de ce au ei nevoie pentru a-și dezvolta abiliățile cheie și să avem la îndemână câteva acțiuni la care să putem recurge zi de zi. Aceste aspecte sunt explicate pe larg, exemplificate și transformate în strategii în cartea „În mintea copilului mic”.

Această publicație a fost primită cu mult entuziasm de către profesioniștii din domeniul educației timpurii din Statele Unite, dar și de către leaderi din lumea afacerilor. Argumentul lor principal este că a investi în educația copiilor este cea mai inteligentă strategie de investiție în viitorul companiilor. Atât din punctul de vedere al bunăstării copiilor în prezent, cât și din cel al bunăstării societății pe viitor, este necesar să investim în educația de calitate pentru toți copiii. Iar pentru a face acest lucru, trebuie să fim cu toții informați.

Cristiana Beishuizen, Redactor

Foto credit: Centrul Step by Step